środa, 30 listopada 2011

Zimowa babeczka - krótki foto kurs








Witam, kto mnie choć trochę zna, ten wie, że mam wiele słabości - między innymi babeczki i śnieżynki. Dziś pokazuję połączenie tych dwóch elementów w formie zimowej babeczki. Pomysł na taki kształt babeczki podchwyciłam w Skrapowiskowym kąciku The ScrapCake i z dnia na dzień jestem coraz większą fanką zarówno TSC jak i babeczek  :)

Do wykonania babeczki użyłam:
klej magic
                                          
ponadto:
styropianowe jajko wysokości 7-8cm, gaza, błyszczący papier, gęsta farbka akrylowa biała, przeźroczysta farbka typu perlen pen, kawałki suchych gałązek, połyskujący papier na śnieżynki, dziurkacze - śnieżynki w dwóch rozmiarach, gałązka zimowa, bawełniany sznureczek, kryształek, taśma dwustronna.


Zimowa babeczka w kilku krokach:
Krok 1.
Przygotowujemy papiery: ze słodkich pierniczków odmierzamy pasek 30x5cm (potrzebna nam jest strona w kratkę), a mały arkusik tniemy w wąskie paseczki (ok. 1cm). Długi pasek będzie naszą papilotką, więc zginamy go w drobną harmonijkę a na koniec sklejamy krawędzie. Przymierzamy do jajka - pasuje.

Krok 2.
Małe patyczki malujemy farbą i zanurzamy w brokacie. Odkładamy do wyschnięcia.
Krok 3.
Poniżej połowy jajka, z szerszej strony, naklejamy taśmę dwustronną i oklejamy jajko paskami papieru. Po naklejeniu pasków nakładamy drugą warstwę taśmy i sklejamy jajko z papilotką.
Krok 4.
Przestrzeń na granicy papilotki i jajka smarujemy klejem i uzupełniamy kawałkami gazy. Krawędź papilotki malujemy śniegiem w tubie. Montujemy zmrożone brokatem gałązki.

Krok 5.
Górną część babeczki polewamy lukrem - użyłam przeźroczystej farbki, którą posypałam obficie brokatem.

Krok 6.
Za pomocą dziurkaczy przygotowujemy śnieżynki i gałązki. Naklejamy je warstwowo na babeczkę. Do mojej kompozycji dołożyłam także kwiatki skręcone z białych kwiatków Doliny Tęczy.

Krok 7.
Obwiązujemy babeczkę sznureczkiem, który dekorujemy metalową śnieżynką.

Krok 8.
Na koniec na wierzchołek babeczki naklejamy niewielki kryształek i praca skończona! :)



UWAGI:
Kwiatki były skręcane podobnie jak w TYM KURSIE (nie dodałam listków, użyłam więcej płatków)

***
Mam nadzieję, że spodobało Wam się takie połączenie zimy i słodyczy :) 

Pozdrawiam - Bea

p.s. koniecznie pochwalcie się Waszymi słodkimi babeczkami :)

5 komentarzy:

  1. Rewelacja! Zostały mi jakieś styropianowe jajka, więc może skuszę się na babeczkę wg Twojego kursu...

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie - ja też kupiłam jajka po Skrapowiskowych babeczkach TSC i ciągle ich nie zużyłam - może najwyższa pora to zmienić??

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na wirtualną kawę i ciacho: http://craftowakraina.blogspot.com/2011/12/zimowe-sodkosci.html Bardzo dziękuję za przepis, na pewno coś jeszcze upiekę :)

    OdpowiedzUsuń